Thema: Bereikbaarheid
Openbaar vervoer (tv 2.5)
| Taakveld uitleg | 
|---|
| In 2025 richten we ons vooral op: | |
| • | Verbeteren kwaliteit HOV: een aantrekkelijk OV is veilig, betrouwbaar en comfortabel. Dit doen we o.a. met het uitbreiden van het HOV-netwerk, de planvorming voor een nieuwe OV-terminal (MIRT-verkenning) en het verbeteren van de stations van CS en Strijp S. | 
|---|---|
| Wat mag het kosten | ||||||
| x € 1.000 | Realisatie | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | Begroting | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Lasten | 1.461 | 1.783 | 3.532 | 2.461 | 2.544 | 2.541 | 
| Baten | -37 | -13 | -13 | -13 | -13 | -13 | 
| Mutatie reserves | -121 | 0 | -1.330 | 0 | 0 | 0 | 
| Saldo | 1.303 | 1.770 | 2.189 | 2.448 | 2.531 | 2.528 | 
| Begroting 2025 per categorie | ||||||
| Toelichting taken | Lasten | Baten | Reserve | |
|---|---|---|---|---|
| Openbaar vervoer: | 733 | -13 | 0 | |
| Exploitatieprojecten: in 2025 is een bijdrage geraamd van €1,3 miljoen voor het traject Eindhoven - Düsseldorf, dekking uit reserve eporm | 1.330 | 0 | -1.330 | |
| Personeelslasten / apparaatskosten: | 671 | 0 | 0 | |
| Kapitaallasten: | 798 | 0 | 0 | |
| Totaal | 3.532 | -13 | -1.330 |